Sajer sajer....

"..Setiap Manusia Punya Kelebihan dan Kekurangan Sendiri.. Dan Kita Cuma Perlu Mencari Dimanakah Letaknya Kelebihan Dan Kekurangan Tersebut.. Apa Yang Pasti Aku Belum Temui Dimanakah Kekuatan Pada Diri Aku Ini.."

Total Pageviews

Sunday, August 7, 2011

puasa sajer

salam semua.. rasenye da lame aku x berblogging nie.. semenjak dua menjak nie terase busy sgt ngan study.. lgpun aku bukan rajin sgt nk update2 blog.. btw, skang nie kite da msk bulan ramadan and alhamdulillah aku dapat merasai ramadan yg ke 20kali nye walaupon mse kecik2 dulu pose yangyang yok (mak aku yg cakap)..
kat sini aku nk share info sket pasal puasa nie.. aku nk share sket antara juadah makanan yg aku suke yg jarang ade kt bulan2 laen and tempat2 laen kecuali di bulan ramadan

BUBUR LAMBUK

nie antare feveret aku la mase bulan puase nie.. sbb nye tyme bulan puase nie la komuniti tempat aku (Felda Redong berjaye) bertungkuslumus bersame-same menyiapkan juadah nie utk berbuke.. lebih menyeronokkan lagi, bubur lambuk nie bleh dapat scare percume drpada situ.. haha.. tu yg aku suke tuh.. xperlukan sebarang modal nk dapatkan bubur lambuk nie..

CHAR KUEY
 nie pon jarang korang jumpe mase bulan-bulan biase.. spesel ade kat bulan puasa je.. selalunye ade jual kat bazar2 di sekitar kawasan korang.. kalau xde kat bazar tempat korang,, alamat xlengkapla seni bazar tersebut.. wakaka..

NASI AMBANG




wahh,, nie yg pling hawliaw aku rase.. walaupon slalu ade mase yasinan or tahlil2 di bulan biase,, tp kehadirannye dibulan ramadan sgt2 dinantikan..bazar shah alam dekat ngan stadium(siap promote tuh) aku rase antare yg terbaek yg penah aku rasekan..

AIR KATIRA



bagi menyempurnakan hari berbuka korang,, aku rase eloklah korang pekene air katira yg penoh dingin lagi menyamankan nie.. mmg smpurnala hari puase aku klu terdapat juadah2 diatas..
(gambar ini semua diambil daripada En google)

btw, aku harap korang janganla menyalahertikan entri nie.. tetapkanla niat korang berpuasa kerana Allah dan bukan kerana juadah2 di atas.. tp klu korang xde plan nk beli ape utk berbuka,, aku syorkan korang belila juadah2 diataas kerana semuanye memastikan kepuasan yg sgt xterperi dikala korang berbuka nt.. k la,, aku nk berambus dulu,, jupe lagi di laen waktu























No comments:

Post a Comment