Sajer sajer....

"..Setiap Manusia Punya Kelebihan dan Kekurangan Sendiri.. Dan Kita Cuma Perlu Mencari Dimanakah Letaknya Kelebihan Dan Kekurangan Tersebut.. Apa Yang Pasti Aku Belum Temui Dimanakah Kekuatan Pada Diri Aku Ini.."

Total Pageviews

Saturday, January 29, 2011

kosong saje

kosong...
ari nie aku rase betol2 kosong..
aku rase aku da bazirkan mase aku daripada pg sampai ke petang tanpe buat ape-ape..
aku xtaw ape yg kurangnye ari nie..
rase ari nie xlengkap..
ade something yg aku xdapat nak buat mcm selalu tp aku xdapat buat..
ntahla..
mybe sebab aku byk wat dose ngan org sampai org xsuke ngan perangai ntah pape..
or maybe ade orang menyampah ngan sikap aku..
ntah..
sume nie aku dapat rasekan dalam diri aku..
aku byk wat salah kat orang..
tp aku nie xsedar diri..
wat slah tp xmengaku salah..
skang nie Allah nak bagi aku peluang kot utk aku muhasabah diri aku..
berape banyak aku da wat dose ngan orang..
n dose pada diri aku sendiri..
tp hari nie aku dapat pengajaran yang paling bermakne dalam hidup aku..
yg selame nie aku xperasan..
sikap aku yang suke mndesak n mnyebabkan orang laen rimas ngan perangai budak2 aku nie..
sebab sikap mendesak tp dengan memberi alasan berharap sesuatu menyebabkan makan diri aku sendiri..
nape la selame nie aku xpenah perasan sikap aku nie yg suke mndesak???
tp alhamdullillah..
blom terlambat lagi utk aku berubah..
aku berazam mulai saat nie,, aku akan sedaye upaye utk tak berharap kat ape2 pon walaupon aku nak sgt2 mnde tuh..
n aku akan sedaye upaye x akan wat janji yg ntah aku bleh buat ke tak..
sume nie da mnyedarkan aku bahawe fikiran aku nie masih dlam kelas budak2 kecik yg nk sentiase diberikan perhatian.. 
tp aku da besa.. usia pon da jejak 20..
so aku kanarazu aku kene ubah sikap aku sikit demi sikit..
lgpon da nak exam da nie..
aku xnk lukekan hati sesape lg sbb aku pon xsuke orang laen luke kan ati aku..
tp klu aku kene pon aku akan reda n akan fikir sume yang jadik nie mesti ade hikmahnye..
macam ari nie..
pengajaran yg penting yg aku rase bleh mengubah hidup aku nie..
k la,
aku da xmampu nk fikir lagi..
btw, aku harap sesiape je yg mengenali n bace blog aku nie dapat maafkan aku sbb perangai ntah pape aku nie n doakan aku berjaye di dunia n di akhirat..
lg satu, post nie sekadar nak ingatkan diri aku sendiri n tiada niat nk sindir or lukekan hati mane2 pihak..
aku harap semua faham ape yg aku luahkan nie..
k la,,
assalamualaikum

No comments:

Post a Comment